Op naar het noorden

9 januari 2017 - Chiang Mai, Thailand

En daarom hou ik van Thailand. Het ene moment baal je omdat de slaaptrein is volgeboekt. Vervolgens neem je de bus en lijkt het alsof je in een vliegtuig bent beland. Inclusief tv scherm, nekkussen, dekentje en stewardes. Oh, ja en de stoel gaat ook nog tot slaapstand. Helaas vliegt ie waarschijnlijk ook over de weg met de "wel known" Thaise rijsrijl.

Rond 6 uur in de ochtend maakt de stewardes mij vriendelijk wakker met de vraag of ik ontbijt lust. Gevoelsmatig verkeer ik mij nog in de slaaostand en wijs het vriendelijk af. Om 06.30 uur bij half schemering arriveer ik op het busstation van Chiang Mai. Weliswaar 2,5 uur te vroeg, omdat het guesthouse me nadrukkelijk heeft verzocht mijn aankomsttijd doir te geven. Ik besluit om mijn tijd uit te zitten bij de Mac Donalds. Bij het binnenrijden van het station viel mijn oog meteen op het welbekende roid met gele logo "open 24 hours". Ook CM is er niet aan ontkomen. Backpack op de rug, rugzakje op de borst (niet sjiek, net een pakezel), 3 rondjes station en ik geef het op. Geen Mac Donalds. Ik zet mezelf neer op een stoepje, terwijl ik alle tuktuk en taxichauffeurs van me afsla met een vriendelijk lachje. Ik steek een sigaret op en kijk naar het ontwakende stationsleven op dit uur van de dag. Links van mij ontwaar ik "Doi Pui coffee" een leuk tentje met wifi. Ik slenter, omdat dit niet snelker kan met al mijn bagage en weet nog net de medewerkster te behoeden van het weggaan. Ik gebaar haar dat ik best even kan wachten, maar klant is koning. Ze zet het dienblad wat ze in haar handen heeft neer, opent de zaak en neemt mijn bestelling op.even later brengt ze mijn tiast met een dukke laag mierzoete jam en een kop thee met de kleur van koffie. Het doet niet af aan het genot wat ik momenteel heb om vanaf een mooie plek de zon te zien opkomen en de stad te zien ontwaken.

I love it!

Deze kan ik jullie niet onthouden. Net mijn 2e kop thee besteld en om te voorkomen dat ie net zo sterk zou wordeb als de eerste met veel handen en voeten werk mijn eigen tgee kunnen maken. Ze begreep er niks van, geet water en een apart thee zakje ik kon nog ner voorkomen dat ze een hand ijsklontjes in mijn kopje wierp. Haha, zo leuk. Inmiddels mijn derde besteld en ze begreep het weer niet. Gelukkig is er een Thaise vriend bij me aangsechoven, die het voor me geeft uitgelegd. Hij is kapper en als ik zijn zaak aan vinden, dan mag ie mij morgen van mijn dode punten verlossen.

1. Rakia:
    Hey Sun,
    Vindt het zo leuk om alweer een reisverslag te lezen. I love it !!
  2. Minka:
    9 januari 2017
    Lieve Sun, dit klinkt al een stuk vrolijker, meer geaard, meer als jij! Ik word er blij van voor je als ik het lees. Die bus klinkt fantastisch, net als al die koppen thee en de nieuwe kapper :). Heerlijk, geniet!

Hele dikke kus
  3. Sandra Van N:
    9 januari 2017
    Sun, wat schrijf je toch ontzettend leuk. Het is net of ik er zelf bij ben. Geniet en ik kijk uit naar je volgende verhaal! X Sandra
  4. Tineke:
    lieve sun
    ik ben blij met je mooie verhalen. Vandaag al weer een.. Waar je nu zit lijkt mij iets comfortabeler dan in Bangkok Misschien kun je daar naar een strand en anders verzin je wel wat,het wordt vast een prachtige vakantie
    liefs
    Tineke
  5. Shanice:
    11 januari 2017
    Sunny wat leuk om te lezen!! Door jou verhalen verlang ik weer naar Thailand! Je weet nooit wat je verwachten staat en maakt altijd wat mee, goed of slecht! Geniet ervan XX