Goodbye kids

28 februari 2019 - Battambang, Cambodja

Wat als de perfecte vakantie leek voor mij valt bij het afscheid nemen van de kinderen toch zwaar. Een maand op reis gaan waarvan de eerste periode met kinderen en daarna nog met zijn tweeën leek op voorhand een ideaal plan en daar twijfel ik nog steeds niet aan. Toch voelt het in de praktijk altijd net even anders.

Na een 10-daagse gezinsvakantie zetten we Tyson en Jay om 21.30 uur op de taxi naar het vliegveld. Best spannend om ze zo samen deze lange reis te laten maken. Met een overstap in Qatar zullen ze ruim 17 uur onderweg zijn. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat je zoiets doet zonder spanning en stress in je lijf. Als moeder wil je het liefst zo snel mogelijk horen dat ze veilig zijn aangekomen.

Op de drukke straat waar we een taxi aanhouden is geen tijd voor lange en innige "say goodbeyes". Het voorbij razende verkeer dwingt ons een verkorte versie af te draaien. Snel worden er knuffels en ik hou van je's uitgewisseld. Een laatste check naar de paspoorten en dan stappen ze in om vervolgens al zwaaiende in de drukte te verdwijnen. Ik kan het niet helpen, maar sta snikkend tegen Brian aan in de massa van mensen en verkeer die het totaal ontgaat wat voor drama er zich zojuist heeft afgespeeld. Als ik mezelf heb herpakt slenteren we richting Soi Rambuttri en eindigen aan het eind van de straat in een van de vele barretjes op de weg. We trakteren onszelf op 2 moijtos. We bekijken de mensen om ons heen, toeristen, locals en een man die waarschijnlijk als toerist is begonnen, maar zijn geld voor de terugreis heeft verzopen en zichzelf nu iedere dag trakteert op een welverdiende vakantie zonder eind in de buurt van Kao San Road. We zijn nieuwsgierig naar het verhaal van de beste man maar hij heeft zoveel lol en gesprekken in zijn eentje, dat wij er niet tussen durven komen. We raken in een diepgaand gesprek en na 3 moijtos vinden we het welletjes en keren huiswaards.

1. Patricia:
    28 februari 2019
    Hoi hoi wat leuk om weer iets van jullie reis te lezen.
    Kan mij heel goed voorstellen dat je moederhart huilt.
    Geniet nog lekker van jullie tijd daar.
    L u efs
  2. Jennifer:
    Hey Sun en Brian,
    Ja heel begrijpelijk afscheid van je kids in een ander land ook.
    Maar tot je hoort ze zijn goed aangekomen.
    Nu nog even heerlijk genieten met zijn 2en.
    De foto's zijn prachtig.
    Leuk dat je weer schrijft en ons meeneemt. Thank's 😍😍😍
  3. Gerda:
    28 februari 2019
    Weer een leuk verslag Sunny. Kunnen wij hier ook een beetje meegenieten. Geniet nog lekker saampjes dikke kus Gerda
  4. Iris:
    28 februari 2019
    Hoi Sun, mooi verhaal en wat een mooie foto's ..geweldig.... Geniet er nog lekker saampjes van...❣️
  5. Marcel:
    28 februari 2019
    Schrijf schrijf schrijf Sunny!
    En geniet samen, want dat is na de pijn natuurlijk ook wel even fijn.
    En blijf scherp, want ik hoop niet dat Huiswaard jullie volgende bestemming is...
    Ga goed! Marcel
  6. Evelien:
    28 februari 2019
    Mooie foto’s, hopelijk geeft de rest van de reis en het horen dat ze weer veilig thuis zijn kracht om optimaal te gaan genieten. Dikke knuffel
  7. Sheymila:
    28 februari 2019
    Hoi lieve vakantie gangers.
    Wederom 👌🏾 Pics. Het leest weer lekker weg. En ik vind het super stoer van de kids 🙌🏽. Moijtos yammy. Enjoy💋
  8. Sytske de Boer:
    Ja je moedehart he.
    Brian en Sun, heeeeeeeeel veel plezier daar. Groeten Pap en Sytske
  9. Sandra Van N:
    28 februari 2019
    Kids inmiddels veilig aangekomen? Geniet. Rambuttri, heerlijk!! (Als je nog tijd hebt, hapje eten bij magic max!) dikke x
  10. Nadia:
    1 maart 2019
    Mooi foto’s , mooi geschreven. Geniet nog even en laat weten of de kinderen veilig geland zijn.
  11. Minka:
    2 maart 2019
    Lieverds het klinkt en oogt weer heerlijk! En best of both worlds om dit samen met je kinderen te kunnen doen en daarna samen met je tweetjes. Geniet er lekker van! Dikke kus